jariekilpinen Terävöitetään maahanmuuttopolitiikkaa! Säilytetään lintukotomme!

Perussuomalaiset haluavat käyttää kivihiilivoimalat käyttöikänsä päähän.

Meillä ei ole varaa heittää rahaa kankkulan kaivoon. Järjen käyttö on sallittu.

 

Helsingin kivihiilivoimalat on maailman puhtaimpia  kivihiilivoimaloita ja maailmalla rakennetaan koko ajan uusia.

 

On selvityksiä, että biovoimaloihin siirtyminen nopeasti ei ole järkevää.

Uusien voimaloiden rakentaminen maksaa ja ne eivät edes ole ympäristöystävällisiä.

Kivihiilivoimalamme päästöt ovat pienempiä kuin biovoimalan.

Rekkiralli aiheuttaa myös päästöjä ja melua ja liikenneruuhkia.

 

Mikäli lakkauttaisimme kivihiilivoimalat, siitä aiheutuu suuret kustannukset ja kaukolämmön hinnannousu 30 %

 

Kuka haluaa huonomman vaihtoehdon ja maksaa vielä lisää?

 

Mikäli olet samaa mieltä,  myös tämä on syy huhtikuussa äänestää perussuomalaisia.

 

Me haluamme että voimalat käytetään käyttöikänsä päähän ja pidetään kaukolämpö edullisena.

 

Helsingin piirin puheenjohtaja Markku Saarikangas ottanut kantaa aiheeseen jo vuonna 2016

 

Millaista Suomea ja Helsinkiä sinä haluat?

 

 

 

 

Tutkija tyrmää Helsinkiin suunnitellut hiiltä korvaavat biolämpölaitokset – "Ne jopa lisäisivät ilmastopäästöjä"

https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/728080-tutkija-tyrmaa-helsinki...

 

 

Helsinki tarvitseekin kolme biovoimalaa Hanasaaren hiilivoimalan tilalle – luvassa kohtuullista rekkaralli

 

https://www.talouselama.fi/uutiset/helsinki-tarvitseekin-kolme-biovoimal...

 

 

Hiili on mustaa - Siksikö Hanasaaren voimalaitos pitää sulkea

https://www.helsinginuutiset.fi/blogi/398332-hiili-on-mustaa-siksiko-han...

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

6Suosittele

6 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (16 kommenttia)

Käyttäjän JouniHalonen kuva
Jouni Halonen

Hiiltä ei tarvitse korvata muilla humputuksilla niin kauan kuin se on edullisinta. Eikä ole mitään syytä nostaa hiilen hintaa keinotekoisesti esim. hiilidioksidiin vedoten.

Käyttäjän jlinjama kuva
Jussi Linjama

Jos biolämpövoimalat kerran lisäävät päästöjä hiileen verrattuna, eikö hiiltä silloin kannattaisi ryhtyä käyttämään muuallakin Suomessa? Vai muuttuvatko fysiikanlait aina kuntarajoilla?

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen

Ei muutu, tietenkään en tiedä miten hyvät suodattimet on joka puolella Suomea, mutta mahdollista saada yhtä hyviksi kuin Helenin voimalaitokset Helsingissä, jos ei jo ole.

Käyttäjän KH kuva
Kalevi Härkönen

Tämä(kin) teksti osoittaa, että PS on osa ongelmaa, ei ratkaisua. Kaikki muutkin tietenkin haluavat käyttää hiilivoimalansa loppuun. Olettaen, että Puolassa on yhteinen päätös saatu aikaiseksi, sitä linjaa tulee noudattaa.

Muitakin kivihiilen korvikkeita kuin biovoima on.

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen

Monetkin puolueet on ollut laittamassa kivihiilivoimaloita kiinni. Onko uutiset menneet ohi?

Helsinki vastustaa kivihiilen korvaamista bioenergialla – "Sipilä, Orpo ja Terho ovat tässäkin asiassa väärässä"
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/talous/artikke...

Käyttäjän KH kuva
Kalevi Härkönen

Kirjoittaessani ’kaikki muutkin’ tarkoitin toisia hiiltä käyttäviä valtioita ja kaupunkeja. Pahoittelen epäselvää ilmaisua.

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen Vastaus kommenttiin #7

Muidenkin kaupunkien kannattaa käyttää hiilivoimalansa käyttöikänsä loppuun.
Täytyy huomioida myös kaikissa valtioissa ei ole yhtä hyviä suodattimia käytössä tai jossain maissa saattaa olla, että ei ole minkäänlaisia suodattimia.

Me nyt ensisijaisesti voimme vaikuttaa siihen mitä Suomessa tapahtuu, jos äänestäjät ovat samaa mieltä kanssamme.

Käyttäjän KH kuva
Kalevi Härkönen Vastaus kommenttiin #8

Onkos teillä Perussuomalaisissa kuultu sellaisesta kuin ilmastonmuutos?

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen Vastaus kommenttiin #9

Tottahan toki olemme kuulleet ilmastonmuutoksesta ja pähkinän kuoressa:

Suomen merkitys maailman CO2-päästöjen lähteenä on erittäin pieni.
Muistetaan 10 vuotta sitten oli ennustus, joka meni mäkeen.
Muistetaan suomen osuus C02 päästöistä on alle 2 promillea
Suomi on yksi kourallisista maista, jotka vähentäneet päästöjä.
Monet maat lisänneet päästöjään.

Väestön liikakasvu liittyy myös ilmaston lämpenemiseen on aivan eri asia, jos maailmassa on
1950 2,5 miljardia
1970 3,7 miljardia
1990 5,3 miljardia
2010 6,9 miljardia ihmistä.

Jos väkimäärä on lisääntynyt yli puolella niin kyllä siinä päästötkin lisääntyy.

Mikäli haluat lisää aiheesta:
http://jariekilpinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2625...

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen

Jos vihreidenkin mielipide mennyt ohi:
https://www.vihreat.fi/blogit/ville-niinisto/eroon...

https://www.vihreat.fi/vihrea-politiikka/ohjelmat/...

5. Luovutaan turpeesta ja kivihiilestä energiamuotoina 2020-luvulla ja maakaasusta 2030-luvulla.

Päästökaupan rinnalla otetaan käyttöön asteittain tiukentuva normi, joka rajoittaa hiilidioksidipäästöjä suhteessa tuotetun energian määrään. Kivihiilestä luopumista vauhditetaan kohdennetulla vero-ohjauksella, joka vähentää erityisesti kaupunkien yhteistuotannon päästöjä nopeasti.

Käyttäjän MattiLehtinen kuva
Matti Lehtinen

Uusiutuvaa bio energiaa saisi helposti lisää vaikka kuinka paljon jos ottaisi mallia Ruotsista jossa turve on uusiutuvaa energiaa.

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen

Tiede
Turpeenpoltto on tehokas tapa nostaa maapallon lämpötilaa
Laaja tutkimus selvitti kiistellyn energianlähteen kasvihuonevaikutusta

https://www.hs.fi/tiede/art-2000004570812.html

Iso käänne: Vapo valmistautuu turpeenpolton loppuun
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/energia/i...

Käyttäjän usjussi kuva
Heikki Karjalainen

Helsingin hiilivoimaloiden hyötysuhde on erittäin korkea n. 90 %. Tarkoittaa sinne syötetyn energian määrän ja ulostulon erotusta. Jäähdytystä käytetään kaukolämpönä, mitä taas ydinvoimala ei tee.

Ydinvoiman hyötysuhde on maksimillaan n.30-33%, mutta siinä ei ole otettu huomioon toisioveden lämmityskapasiteetin mahdollisuutta käyttää sitä kaukolämpöön, joka olisi merkittävä tekijä. Se laskisi itse voiman tuotannon hyötysuhdetta jonkin verran.

En silti missään olosuhteissa äänestä perussuomalaisia.

Miten muuten tämä aate liittyy PS:iin ?

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen

Perussuomalaiset tekevät politiikkaa, joka on suomalaisten eduksi.

PS on ainoa puolue, joka ymmärtää, että kivihiililaitokset pitää käyttää käyttöikänsä päähän.

Ei ole mitään järkeä poistaa käytöstä voimaloita, joiden hyötysuhde on hyvä ja Helsingin kivihiilivoimalat on erittäin ympäristöystävällisiä ja biovoimalat ei pysty samaan.

Emme halua, että kaukolämmön hinta nousee turhaan 30 % sen vuoksi, että joku saanut päähänsä kivihiilestä pitää luopua.

Kivihiilestä voidaan luopua asteittain ja käyttää käyttöikänsä loppuun laitokset ja saada aikalisä, mistä saa vähemmän ympäristöä saastuttavan laitoksen? Huonompaan ei kannata vaihtaa eikä ainakaan kesken käyttöikäänsä.

Muualla kivihiililaitoksia rakennetaan huonommilla suodattimilla tai jopa ilman.

Tehdään järkevää politiikkaa ja huolehditaan ympäristöstä eikä tehdä suomalaisille huonoja päätöksiä.

Jos jotain rakennettu, niin sitä kannattaa käyttää käyttöikänsä loppuun varsinkin kun se on ekologisin vaihtoehto.

Käyttäjän usjussi kuva
Heikki Karjalainen

Minä en usko, että PS on ainoa, joka ymmärtää tämän. Varmasti on laajasti tiedossa Helenin tehokkuus kaikilla.

Käyttäjän jariekilpinen kuva
Jari Kilpinen Vastaus kommenttiin #15

Muut puolueet ovat lakkauttamassa kuitenkin kesken käyttöiän.

Kaikille muille puolueille on tärkeää saada kivihiililaitokset pois käytöstä mahdollisimman nopeasti.

Me olemme ainoa puolue joka on sitä mieltä että kivihiilivoimalat pitää käyttää käyttöikänsä loppuun.

Me tiedämme että Helen on todella tehokas ja osaava näissä asioissa.

Me haluamme käyttää käyttöiän loppuun laitokset ja koska se on vielä luonnollekin parasta ja kaupunkilaiset säästää kaukolämmön hinnassa jos emme poista käytöstä kivihiilivoimalaa.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset